Året är nu 2010!

Hej alla läsglada!

Första inlägget på detta år. Ursäkta förseningen...

Sarah är tillbaka på rätt spår igen nu efter en hel del fartfyllda dagar på det nya året! STORT! Det är nu 2010 :)

Det är 10 år sedan man stod där med ett leende på läpparna av att få uppleva det nya milleniumskiftet. Nu har det gått 10 år sedan dess, det är läskigt men också roligt!

Hur firades det nya året in då? Som jag skrev i det förra meddelandet så var jag och Leonard bjudna hem till Christoffer och hans tjej Karolina på middag i deras lägenhet i Vasastan. Visst blev det en väldigt trevlig middag också, men sjukt mycket folk. Vi satt säkert 20 personer vid ett långbord i deras vardagsrum. Mycket god middag var det också! Det blev först skagenmacka till förrätt, oxfilé med potatisgratäng med rödvinssås och beanaise till varmrätt och vit chokladmouse till efterätt. Jag och Leonard stod för det mousserande vinet som smuttades på under hela kvällen. Mumma!

Vid kl 23 begav vi oss mot Djurgården och själva "eftersläppet". Skrev i förra inlägget att vi skulle åka till Djursholm, vilket var helt fel. Leonard hade missuppfattat, var bara att säga "tack och lov för det"... hade ingen lust att åka så långt ut från stan för att sedan kunna få tag i en taxi då alla andra fulla människor också skall ha tag på en. Som tur var röck vår privata taxichaffis in ännu en gång, thanks P! :)

Stället där eftersläppet var låg mittemot  grönalund. Allting blev över förväntan, riktigt rolig kväll med mycket dans och dricka. Så som det skall vara, om man har tur! ;) Väl hemma klockan 03.30 blev det HUMMER och Räkcoktail, snacka om lyxigt! Vi gick inte och la oss med tomma magar iallafall.

Hör och häpna så vaknade jag också väldigt tidigt och kände mig inte så sjukt bakis som jag annars brukar göra den 1 januari. Det är en sån där dag då jag annars alltid har legat i sängen fram till 18.00 på kvällen. Men denna 1 januari var av annat slag, vi gick ner i köket och åt en rejäl frukost vid kl 13 redan. Storartat? Ja, ni borde tycka det om ni känner mig :D haha!

Blev en riktigt myskväll hela dagen och kvällen framför tv:n. Vi åkte senare hem till Leonard i telefonplan och fortsatte vår slappardag.


Här kommer lite bilder från kvällen 31 dec 2009 och början av 1 Januari 2010.







Slutet på ett bra år och början på ett ännu bättre!

Du är mitt <3


/ Sarah


Kommentarer
Postat av: En kulla från Falun.

Röck in, det märks att du är dala ättling, hi hi.

Jag tror det heter ryckte in på rikssvenska, vad det heter på stockholmska vet jag inte..



heja dalarna, heja leksand.....



Vi är som vi är.Tack vare oss dalfolk så är vi inte danskar. Undrar vilken gallimatias vi skrivit då....

2010-01-12 @ 17:22:17
URL: http://kullabloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback