Studera!

Godmorgon!

Idag är jag ledig från skolan, men har ändå massa saker att göra! Idag skall det pluggas Matematik D i stora drag. Känner att det börjar bli alltmer klurigt, när vi nu börjat komma in på tan,sin och cos-kurvor!

Trigonometriska ekvationer och identiteter är inte heller så enkelt :/ Älskar verkligen ekvationer, men dessa är inte som vanligt. Eller egentligen så är det samma sak som om det skulle stå "2x" bara, men istället står det kanske "sin 2x". Inte riktigt van vid bokstäver i en ekvation, men det kommer väl falla på sin plats senare.

Fysiken är ju som den är också! Ibland hänger man med jättebra och andra dagar känner man sig helt lost! Så är det med matten just nu också, det finns dagar då det går lätt och andra fattar man inte hur man skall komma ihåg allt. Gäller bara att träna och träna!


Nu till något helt annat...
I söndags så var jag, Leonard, Niklas, Linda och Mamma till Mio i Kungens kurva och tittade på soffor. Jag och Leonard hade sett en soffa på hemsidan som var på Rea som vi tyckte var snygg. Så vi åkte dit för att titta på den. Tur hade vi, för sista dagen att kunna beställa den var dagen efter.

Vi stod och velade om vi skulle ta 2-sits soffan eller 3-sitssoffan. Det skiljde nämligen inte mycket pengar dem emallan, problemet var bara om den större soffan skulle få plats. Vi bestämde iallafall oss för den lite mindre och jag tror den kommer bli perfekt. Den är mörkt grå/svart.

Sedan bar det av till nästa ställe för lite inköp, IKEA! Vi hade även på deras hemsida kollat in ett nytt och bättre matbord. Leonard hade innan ett slagbord som inte var riktigt bra. Det blev istället ett vitt slätt 125x75 cm. Jag älskar vitt, stilrent och snyggt :) Tror det kommer bli så fint hemma hos honom.

Soffan kommer inte förän om 6-8 veckor. Tills dess kanske en tv-bänk och matta skall inhandlas och lite annat smått och gott. Köpte även lite nya vanilj värmeljus och ljus som doftade pansionsfrukt :) Det blev också en blomma, en låtsasblomma med kruka att ha på diskbänken, visp, sil och bordstabletter. Bara älskar att få hjälpa till att välja saker :D





Soffan :)


Matbordet 




Jag och mamma bakade semlor igår, de blev så goda. Men idag tog grädden vi vispade igår slut. Jag hade det i min varma choklad istället. Bara älskar det! Så om vi skall äta flera kanske mer grädde måste vispas.

Nu skall jag börja plugga! Vaknade med sån värk i magen imorse, tog en alvedon så väntar på att den snart skall värka. Jag kan inte koncentrera mig :(


/ S


   

Kommentarer
Postat av: Fruktmor

Pansionsfrukt, hihi, vad söt du är..... Jag antar att det är en felstavning på grund av din sekreterarsnabbhet när du skriver....

Ja soffan kommer att bli superfin......

2010-02-03 @ 23:41:15
URL: http://ffruktbloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback