Physics and sun.

Hej!

Ja, nu sitter jag här och kämpar in i det sista! Omtentan i Fysik A är imorgon och det känns verkligen som jag gjort mycket för att träna in allt på bästa sätt "igen". Denna gång känns det dock annorlunda, som att jag har ett helt annat tankesätt i fysiken och jag tror det har mycket att göra med självförtroendet. "Att jag faktiskt tror att jag kan klara det". (betona TROR) :) haha! 

Men detta har ändå mycket att göra med träning, att träna sig se den röda tråden i alla uppgifter. Tack Petter för att du fått mig att förstå det mesta nu! :D

Jag gjorde mina två gamla Ks:ar från höstterminen. Jag klarade alla uppgifter jättebra och jag tror som sagt att det har helt att göra med det nya tänket jag har. Jag såg inte mönstret tidigare. Sedan skall jag inte påpeka att jag kommer klara det den här gången, men jag känner att jag har mer potential att göra det.

Jag har gjort hela 10 gamla tentor och alla uppgifter i något samma upplägg! Det kan gå hem!

Håll tummarna för mig! Jag gör iallafall så gott jag kan, trots att jag har sjukt med ångest och är jättenervös!




Påtal om annat som faktiskt är mer kul att berätta om. Igår var jag, mamma, Cissi och Freja hem till Elisabeth på Djursholm. Hon har en egen silversmedja i sitt hus och gör sjukt fina halsband, armband och ringar. Ni har säkert redan sett mitt halsband med hjärtan och en stav med mitt och Leonards namn. De har hon gjort! Igår beställde jag en ring av henne. Mamma och Cissi köpte också mycket, men det är verkligen svårt att låta bli.



Jag och min bästaste Freja!


Nu har jag maten i mikrovågsugnen och det blir grillade biffar med potatisgratäng!
Jag tänker sätta min tallrik på bordet ute på altanen och sätta mig och sola mitt bleka FEJS! Sedan skall jag kolla igenom ännu lite fler uppgifter och på bästa sätt memorera och förstå.

Hej på er!

Kram / S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback