God Påsk! :D

Glad Påsk på er alla!

Haft lite fullt upp dessa dagar så inte hunnit skriva ner några tankar och händelser. Får väl göra en bra sammanfattning snabbt här nu. Nu är det april och månaderna rullar förbi. Varit riktigt fint vårväder i luften, iallafall långfredagen och påskafton. Fick ett jättefint ägg med massa godis i, även kinderägg som jag så barnsligt älskar. Mamma gav mig även filmen aladdin. Samlar nämligen på alla disneyklassiker på dvd nu.



skärtorsdagen var vi hembjudna till Leonards föräldrar på en liten påskmiddag med hans släktingar. Jättemysigt! Långfredagen gick till att bara plugga, hann gå igenom några gamla tentafrågor iallafall. På kvällen gjorde Leonard kyckling i ugn till oss. Han är en liten kock han :) Duktig på att laga mat, det blir jämt så gott. Såg även filmen 2012 som var ett fiasko. Alldeles för överdriven! Inte värd att se... 

På lördagen(påskafton) åkte vi hem till mig och solade på altanen en timme. Därefter hjälpte jag mamma att göra min morotskaka. Niklas och Linda kom på middag och vi sjöng massa singstar.

På påskdagen packade vi våra väskor och tog tåget mot Nynäshamn. Vi åkte för att hälsa på Leonards familj som var på deras land i Skälinge (nära Ösmo). Vi blev hämtade med bil i Ösmo och väl framme vid hans landställe fick vi fika på deras soliga altan. Senare under eftermiddagen tog jag, Sofia, Leonard och Is-dine en promenad i skogen och ner till havet. Vi glömde dock titta på deras segelbåt men den får vi testa i sommar istället :) Vi sov i Leonards farmor och farfars stuga, så himla fint. Gillade detta ställe.


Leonard på tåget mot Nynäshamn.

Vid kl 11.30 idag tog vi buss/tåg tillbaka till Stockholm och jag var hemma vid kl 13.30 efter en lång promenad från centrum. Mina fötter var dyngsura efter allt klafsande i blötsnön, jag trotsade det nykomna vintervädret. Var det inte påväg att bli vår för 2 dagar sedan? Jätteskumt :/

Jag tog en kopp kaffe och därefter tog vi en utflykt ut till Gustavsberg och gick på Ittala outlet. Där fann jag en muminmugg som jag velat ha väldigt länge. MYMLAN! (My´s storasyster). Åhh den är så söt!


Mymlan (mumin) Framsida och baksida

Jag köpte även en djup tallrik i samma motiv.


Nu skall jag plugga massor med Fysik A. Ligger lite efter denna helg.

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback