En katt i huset?

Jaha, ältar ältar ältar uppgifter!

Haha, en sak var ganska komisk idag när jag satt ute på altanen och åt! 
När jag skall gå in i huset för att hämta lite mer att dricka så hör jag något tassande ljud och knaster som att det skulle vara någon i huset?

Ett djur kanske, en katt eller en RÅTTA!??? "AHHHH HJÄLP" tänkte jag och stängde till dörren igen. Den kanske hade smygit in genom dörren, för den stod smått öppen när jag satt och åt. Jag började nervöst titta in genom vardagsrumsfönstret och dörren men såg inget. Sprang runt i mina fårskinnstofflor runt huset, till gavelns fönster och tittade in i Eric´s gamla rum. INGEN DÄR INNE!

Sprang vidare till framsidan för att titta in genom köksfönstret och fönstren på dörren, ser fortfarande inget! 

"Tänk om den har gått upp på övervåningen!!!???"  Jag sprang till baksidan igen, visste ju att om det isåfall var ngt djur inne så var den instängd

Började skratta lite för mig själv att jag säkert inbillade mig och öppnade verandadörren igen för att lyssna in i huset. Jag hörde det än!!!! :O Sen kom jag på det, det lät säkert från taket. Vi brukar ha råttor springades ovanför taket på nedervåningen och mellan golvet till övervåningen. De kommer in där utifrån via väggen på huset. Den satt och skrapade mot taket och åt på något. Phjuuu, jag kunde andas ut trots att det ljudet också är sjukt läskigt.

Men den kan inte komma åt mig! HAHA tönt jag är! :D

Så jag fortsatte mitt pluggande och stekte i solen




/ S

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback