Välkommen hösten!

Hallojsan!
Kom hem från skolan nyss, svängde in på pressbyrån innan jag tog bussen och köpte ett nytt buss-månadskort. Det har bara varit massa krångel med att få mailet om att betala in Kåravgiften till THS. Fick den i helgen, så jag skickade in pengar på deras bankgiro igår och lämnade in en ny ansökan om studiemedel till CSN.

Hoppas på att få dra av de 1400 kr som jag lagt ut på månadskort nu. Full rulle i skolan för övrigt, hade KS i Kemi igår och det kändes som det gick hyfsat bra. Som sagt så vet man ju aldrig vilka små slarvfel man gör. Jag borde klara 7 fel iallafall kan man tycka, så jag är spänd över att få resultatet. Även denna ger mig 7p bonus till stora tentan.

I Matte C gick vi igenom andragradsekvationer, när man skall leta min/maxpunkt och genom symetrilinjen kunna hitta "vertex".

Har en hel del att ta igen i fysiken, så går det när man nördar för mkt i de andra ämnena. Har köpt Marabou choklad med mig hem, så nu skall jag sätta mig ner och läsa om "kraftmoment" och "tryck" i Fysiken. Idol var aldrig igår så det blir till att se det ikväll istället.


Här är något av det flumm vi går igenom på Matematik C t.ex. :)


Man kan ju fråga sig om vi är lättroade? :D


Grabbarna! (Dawit, Dennis och Dennys) :)


Mys på er alla! / Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback