Tenta-ångest?

Så var det äntligen gjort!
Jag har skrivit min första tentamen på Tekniskt basår, Matematik C. Vad har jag att säga då? Som sagt så hade jag 8 poäng tillgodo och behöver bara 4 poäng för att klara godkänt. Men målet att kanske få C var väl att överdriva. De tre första uppgifterna med 2 poäng vardera kändes ganska bra, så jag hoppas.

Just nu känns det mest viktigt att jag klarade det och om det nu skulle vara "på håret", so what!! Detta betyg är ändå inte det slutgiltiga och jag kan skriva bättre på nästa tentamen och höja det "gemensamma" betyget. I övrigt så var det en sjukt klurig tenta :/ , och för första gången i mitt liv på säkert 3 år kände jag mig lite hjälplös. Det betyder att man skall inte ta saker förgivet

Jag skall inte framkalla ångest innan jag vet exakt! Är beskedet dåligt så är det, vad gör man åt saken? Jag gjorde iallafall så gott jag kunde. Sedan kan man inte undgå i att erkänna att man fortfarande är lite ringrostig i det matematiska tänket. Huvudsaken är att jag vet att jag är på god väg tillbaka!

Upp med hakan, jag lever iallafall! :D



/ Sarah

Kommentarer
Postat av: mami

Du klarade matte C tentan! Bra gjort Sarah.... Puss

2009-10-28 @ 11:04:59
URL: http://bloggmammahihi.se
Postat av: Sarah

Jag vet, visst är jag duktig! :D

2009-10-30 @ 19:07:46
URL: http://sotsarah.blogg.se/Sarah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback