Rhodos here we come ;)

Sommaren är här!!!

Hur varmt var det inte igår? Så himla skööönt. Stor sol på himmelen och samma idag. Gick över till Michelle vid 11, åt  två mackor och drack vaniljlatte. Sedan gick vi över till mig och satte oss på vår altan. Vi solade massor samtidigt som vi kollade i olika resekataloger. Vi tror att vi bestämt destination, det blir nog Grekland och Rhodos. Frågan är bara om vi skall bo mitt i Rhodos stad eller en bit ut, vid Ixia. En bussfärd en bit eller taxi sent på natten gör inte så mycket. Finns mer lägenhetshotell vid Ixia och mer hotell i stan. Lägenheter är bättre - vi vill kunna laga lunch hemma, då sparar vi pengar :)

Först hade vi bestämt att vi skulle åka v.29, men vi tror att vi ångrat oss nu. Eftersom jag skall skriva tentan 11 aug så tänkte vi att vi kan åka direkt efter det, 15 augusti istället och komma hem precis lagom till skolan börjar igen. Då kan jag verkligen slappna av efter det. Jag börjar säkert på måndagen den 24 augusti. Blir perfekt, brun och fin till skolstart i ny klass ;) Om allt går som det ska så blir det KTH i Kista! :)

Vi får hålla på oss lite ett tag till och så blir det mycket myskvällar hemma! Bad i kvarnsjön, dricka vin på medis, ha picknick i en park i stan och bara plugga ihjäl oss ;)

Efter allt tittande i dessa kataloger och solsting tog vi en paus och drog iväg till Skärholmen. Där blev det lite tittande i affärer och så tog vi en lunch bestående av kebab med coca cola. Mums! Sedan hem igen för att kolla vidare resor på nätet.


I söndags frågade Rikard om jag och mina tjejkompisar ville komma till medis imorgon, ta en öl eller två med han och hans kompisar. Så dit kanske jag beger mig....

Annars har vi big plans till på lördag, grillkväll hos Kjellan på hennes terass och massa rosé! Lite singstar och guitar hero också kanske. Perfect! Sedan blir det en hel del jobb på dagen också, hoppas på bra väder till kvällskvisten.




Jag och Michelle i Marmaris, Turkiet sommaren 2007.


Jag och Michelle i Alanya, Turkiet sommaren 2005.


Snacka om att längta till sommaren nu!

/ Bruna Sarah ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback