Svinsjukan och födelsedagsfirande!

Halloj!
Uppdatering på bloggfronten :) Hoppas på bättre väder imorgon så jag kan gå upp i tid, sätta mig på altanen och plugga om osteoporos, syn och hörselnedsättningar. Idag fick jag inget gjort. Bläää :( Sov alldeles för länge och drömde konstiga drömmar. Min mormor var med i den och det var andra världskriget, hur skumt låter inte det.

Ovanpå det fick jag ett väldigt läskigt besked av Viktor som påstod att han kanske blivit smittad av Svininfluensan när han var i Mexico för mer än 1 månad sedan. De hade tagit massor av blodprover på honom och skall isolera honom ifall de får några positiva resultat. Såklart började jag oroa mig ifall han hunnit smitta mig också, eftersom jag träffade honom för 11 dagar sedan. Men har man inte blivit smittad på 7 dagar sedan smittotillfället så skall det inte vara någon fara enligt mamma. Så får lita på hennes ord, barnmorska som hon är :) Känns dock skönt att ifall jag skulle insjukna så kommer Leonard finnas vid min sida. Gulle han! För han är isåfall också smittad, eftersom han träffade mig och V den kvällen. Sjukt hemskt det låter. Kanske skall ta detta på ett större allvar :/ Hmm!

Men men på tal om själva dagen idag så begav jag mig iallafall till Liljeholmen för att träffa mamma på hennes jobb, gå till systemet och köpa fint rödvin. Min morbror fyllde 59 år, så vi var bjudna hem till honom på husmanskostmiddag och umgänge i Täby. Riktigt trevligt varje gång!

På hemvägen var det avstängt i tunneln vid avfarten mot St. Eriksplan, så blev en tur genom stan istället. Sedan skjutsade vi hem Eric och Cissi till Huddinge Centrum. Nu har man tragiskt nog hamnat här och funderar på att hoppa i sängen nu.

Så tack för idag, slut för idag.....

/ Sahara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback