Fullspäckat...

Bara problem på mitt jobb just nu! Jag känner mig så less på allt och vill bara därifrån. Min bästa killkompis kickas och nya underliga människor anställs. Tur att jag har Linnéa och Martina kvar iallafall! Bästa tjejerna!!

Kom in till jobbet idag för att hälsa på Fredrik, gick in en sväng på lagret för att kolla schemat och ännu en gång var det ändrat. Förvirring! De hade tagit bort 3 timmar jobbtid på mig och övriga extraanställda för att hålla in på kostnaderna. Spara spara spara som vår nya chef säger. Om jag inte kommit in där idag hade jag kommit in på jobbet 10 imorgon som vanligt och jag hade börjat 12 egentligen?, konstigt att min chef inte kan lära sig att meddela saker till oss själv och I TID. Hon skyllde på att hon inte har våra mailadresser, men jag har faktiskt ett mobiltelefonnummer hon kan ringa till. De har även plockat bort mina måndagar då jag alltid jobbat för att spara pengar. Men har också hört att många butiker varslar personal just nu. Jag har jobbat på Intersport i snart 3,5 år och det har aldrig varit några problem förut. Om någon ändring inte görs eller om jag åtminstone inte får en bra förklaring så tänker jag byta jobb. Blir till att finslipa på gamla CV:et, göra lite ändringar och sedan skicka till lite olika butiker. På något sätt känner jag mig ganska nöjd med den tiden som varit, känner ändå att "sportbutik" inte riktigt varit min grejj. Vi får se hur det blir...

I övrigt så löper väl mitt liv på som vanligt, med många tankar och funderingar....
Jag tänker mycket på vad jag vill göra med mitt liv. Det jag mest har ångest över är hur jag skall få tillbaka min livsglädje för plugget, den där starka viljan att bli något. Sjuksköterska? Civilekonom? Civilingenjör? Vad vill jag! Det jag vet hittils är att jag älskar Matematik och verkligen vill jobba med något inom det. Läkemedelsräkningen är det närmaste man kan komma Matematik i Sjuksköterskeyrket och det är väl bra det än så länge.... men sen då? Vill jag ha hand om sjuka människor? Ha deras liv i mina armar?

Det finns mycket bra med det yrket men många saker är också trista. Visst, det är ingen som bestämmer att jag måste jobba på Psykavdelning om jag inte vill det. Yrket har breda inriktningsval. Lönen är det sämsta tyvärr, men vem har sagt att man lever ett lyckligt liv med endast pengar? Man måste också trivas med det man gör. Ja, många funderingar har jag. En sak är säker, jag måste sluta skjuta fram saker. Jag har 3 tentor kvar att göra och jag bara MÅSTE klara dem! Så kämpa kämpa på.

I onsdags var jag till Make up store på drottninggatan på privat makeup lektion. Fick det av min bror och hans tjej i i julklapp 2007. Har skjutit upp det massor, men det blev äntligen av nu. De ingick att välja produkter för 495 kr. De gick igenom olika rengöringsprodukter och hur man behandlar huden på bästa sätt för att sminket skall sitta bättre och se mer naturligt ut. Visst föll jag för alla dumma kloka ord hos henne och köpte typ allt hon använde på mig. Är dock besviken nu för min känsliga hy inte tål allt, vilket har gjort att jag har fått lite små utslag på kinden så skall tillbaka med det imorgon och byta ut det till massa annat.

Igår var vi hos Mormor också som amputerat sitt ben ännu högre upp nu. Hon mådde riktigt dåligt, grät massor och svamlade. Jag fick både lugna henne och min mamma som blev lite skärrad. Så det är mycket saker nu som påverkar mig och ibland rinner bägaren över. Då är det skönt att gråta en skvätt, för jag har verkligen inte haft det lätt den här hösten och våren. Nu har allt mest gått över till besvikelse och ilska...

Ikväll skall jag hem till Michelle med min mamma och hennes mamma. Vi skall dricka vin, äta ost med kex och kolla på Lets Dance. Det blir nog mycket trevligt och kul att det äntligen blir av.

Här kommer lite blandade bilder

-Min goda pastasallad!-


Mina produkter från Make up store. (skall byta ut 3 rengöringsprodukter)


Efter jag varit på Make up store och fått min "Partysminkning".


Lite fina "vofflor" i vissa delar av håret! :)


Sophiahemmet Novispub, Inflyttningsfest hos Madde (Jag & Syster)


Min fina outfit till Maddes och Mickes inflyttningsfest!

Trevlig helg!!!!

/Sarah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback