Dala-tripp!

Ja, då har man ännu en gång varit upp till Falun och Dalarna över en dag! Den här gången följde pappa med oss och vi sov kvar över natten hos morfar.

Min morfar måste vara den mest underbara person på hela jorden. Han ställer alltid upp för min mormor och sitter hos henne varje dag. Hur står han ut kan man undra ibland, men han älskar verkligen mormor och det gör även vi. Min stackars mormor har amputerat sitt ena ben till knät :(

"I Love you" sa jag till henne idag när vi skulle åka hem, "I love you too" fick jag som svar tillbaka :) det värmer! Det gör dock ont att se henne så ledsen och må dåligt. Hon måste kämpa!!  <3

Så igår åkte vi upp efter att mamma och pappa kommit hem från jobbet. Vi hann träffa mormor innan klockan blev för mycket och sedan åkte vi hem till morfar. Vi drack te och åt macka, sen hade jag en kort trevlig pratstund framför msn med L innan jag gick och sov.

Idag har vi suttit hos mormor igen. Jag och pappa hann också åka upp till vårt sommarlandställe Logärden. Det var strålande sol och inte ett moln på himmelen. Pappa fick sätta på sig ett par gummistövlar och trampa ner snön för att komma fram till dörren. Jag kunde sedan gå i pappas fotspår som han gjort, så jag slapp plumsa så djupt ner. Inne i huset såg det ut som kaos och vi förstod senare "vem" som gjort det när vi gick in i allrummet. En liten ekorre hade på något sätt tagit sig in i huset via skorstenen, men var nu död och fryst till is. Läskigt! :/




Jag på vår stora balkong/altan uppe. I solen och utsikt över den snölagda sjön.


 
Sen blev det också lite shopping på stan. Alltid lika mysigt!
Hittade ett par blanka svarta leggins som jag kanske skall ha på lördag med min nya leopard-kjol. Hittade även två jättesnygga jeanskjolar, den ena var en ballongkjol :) Blir nog fint i sommar till höga pumps och bruna ben ;)

Nu skall det sovas! Fick noll sömn i natt för att mamma och pappa snarkade ikapp typ!

Goodnight, sleep tight!

/ Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback