Vi kör all in...

Hallåååå!
Kommit av mig lite i skrivandet över helgen. Det har verkligen varit full rulle och ALL IN ;)

I fredags, på dagen var jag och Michelle i Kungens Kurva. Vi handlade mat och gott vin inför middagen på kvällen. Jag, Michelle, Madde, Elin och Cissie träffades hemma hos Michelle och "grillade". Vi fick också panacotta till efterrätt. Riktigt lyckad myskväll på hennes balkong (läs lounge) :D Där satt vi långt in på småtimmarna, pratade och drack. Singstar och guitar hero spelades också.

lördagen var man lite bakis, passande och trevligt när man var tvungen att åka till jobbet. Det var väldigt lite folk för att vara löningshelg. men också förståeligt eftersom det var en mycket varm dag med stor sol. Som jag missade :(
Efter jobbet när jag kom hem satte jag mig på altanen ett tag och solade den sista timmen innan solen gick bakom grannhuset.

Därefter var det bara att hoppa in i duschen och fixa sig. Mamma och Pappa hade bestämt med Michelles föräldrar att vi skulle in till Söder och äta. Så blev det. Michelle hoppade på i stuvsta, sedan träffade vill Sötisjocke påväg upp mot medborgarplatsen. Vi satte oss på "kvarnen" ett tag, drack lite vin och öl. Sedan blev det "Mest kök och bar" på götgatsbacken, lite rosé igen och en biffplanka. Så gott. Madde, hennes kille och hans kompisar kom sedan in och mötte oss och vi gick in på Studio 54. Där umgicks vi det sista med våra föräldrar, drack lite drinkar och hängde i baren. Richard och Mackan kom dit, sedan sa vi hejdå till päronen och gick till Fenix. Där inne var nästan hela Huddinge och folk pratade bakom ryggen på varandra. As usual!

Det blev ett litet äventyr sedan, några missförstånd. Min kusin Markus ringde och frågade vad jag gjorde. När jag sa att jag var vid Slussen så sa han att han agerade taxi ikväll och skulle skjutsa in lite folk till centralstationen. Jag frågade om han kunde hämta oss och det gjorde han. Där kom Markus och Johan i en liten minibuss :D Vi skjutsade hem Michelle och åkte vidare hem till mig. Jag bjöd dem på te, mackor och vi pratade länge.

Igår (söndag) jobbade jag igen, denna gång inte ett dugg bakis tack vare te och macka under natten. ;) Det var också dåligt med folk på grund av det fina vädret :( Mamma och Linda kom och hämtade mig, sedan åkte vi hem och lagade mat. Det blev scampi indiana och jordgubbar med glass efter det. Sedan fixade jag mig lite snabbt och tog tåget in till Söder där Leonard väntade. Vi tog en jättemysig promenad ner till kajjen. Gick bort mot "båten" och tog oss över till Hammarby Sjöstad. På den sidan sken fortfarande solen. 







Lyckad helg verkligen!



torsdag åker vi upp till Falun. Begravningen är på fredagen vid 12 och jag åker nog hem med Eric senare på kvällen. Tänkte hinna med ett glas rosé i Michelles lounge. Ladda upp inför Lördag med studentfirande och senare restaurangdagarna i Kungsan. Sveriges nationaldag som det också är och ledighet. Kan det bli bättre än så.

Nu skall jag sluta kasta bort dyrbar tid i solen och byta om till bikini och mysa :)

So long / Sarah

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback