Midsummer

Då var vi tillbaka till den vanliga gamla svenska sommaren igen!

Mulet och regn
! Usch, vad deprimerad jag känner mig. Man blir nästan lite bortskämd när solen visar sig hela 2 dagar på raken. Jag visste dock att vädret skulle bli som det blev idag, men hur länge sedan var det sol på midsommar? - År och dar sedan.

Känns konstigt att inte fira det i Dalarna som jag alltid har gjort, förutom sommaren 2007 då jag var med Mathias och hans familj till Gotland. Nu skall jag fira midsommar i Stockholm eller rättare sagt hemma hos mina kusiner i Eskilstuna med Mamma, Pappa, Morfar, Anderz och Agneta. Jag har oftast väldigt svårt att bryta traditionen, att umgås med hela släkten. Min kusin Emil som är lika gammal som mig skall också vara hemma :) Tror vi kommer få trevligt. De har en jättefin pool, så hoppas man kan ta sig ett dopp trots det dåliga vädret.

Känns väldigt konstigt att Mormor inte kommer vara med. :( Det är vid sånna tillfällen såsom vid Midsommar man verkligen inser att någon saknas, någon som man annars alltid träffat vid dessa tillfällen. Önskar att du fått vara med oss, varit frisk i ditt ben och mått bra. Du har nog det bra där du är <3


I Dalarna firar man midsommar på ett väldigt speciellt vis.

Jag har precis gjort mig klar, ätit lite vårrullar och väntar nu på att klockan skall bli 13.53. Jag skall ta bussen ner till centrum och ta tåget in till Söder. Skall hoppa in och jobba åt Niklas i Skrapan, som skall åka till Stockholms skärgård. Jag slutar kl 20 och tänkte sedan träffa Leonard en snabbis. Kanske  ta en öl och äta lite middag :)

Glad midsommar! / Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback