Begravning

Begravningen 5 Juni.

Ännu en gång har jag varit dålig på att skriva!
Men som ni säkert förstått så har det varit mycket de senaste dagarna, då har man inte alltid ork och tid. Jag åkte till Dalarna redan i torsdags för att hjälpa Morfar med dukning och förberedelser inför Mormors begravning på fredagen 5 juni. Vi åkte till Vika, som ligger en bit utanför Falun. I Vika kyrka var själva begravningen. Det var jättekul att träffa alla släktingar men tråkigt att det skulle vara under de omständigheterna. Världens finaste begravning var det och allt brast för mig redan vid första orgelmusiken. Från alla 9 kusiners kinder rann tårarna. Inte alla som vågar visa sorg öppet, men min släkt måste nog vara de underbaraste på denna jord. Det blev ett fint farväl som samtidigt var jobbigt!

Efter begravningen samlades alla i en minnestund med smörgåstårta, bakelse och kaffe. En stund med samtal om fina minnen, uppläsning av gåvor och sång. Därefter gick vi tillbaka till kyrkan för att titta på alla fina buketter och blomsteruppsättningar som Mormor fått av nära och kära.

Morfar tog med oss på en liten utflykt runt i Vika. Han föddes och bodde där tills han var 17 år. Sedan träffade han Mormor :) Sedan var det tillbaka hem till Falun och Morfars hus där alla släktingar samlades över en middag med Lasagne. Till efterätt blev det min populära chokladkaka med grädde, glass och jordgubbar. Mysig kväll!

Helt slut var man sedan så det var bara att hoppa i sängen.


Lite bilder från dagen



Mormors bukett från oss som låg på kistan.
Alla kusiner samlade utanför kyrkan samt minnestunden i församlingshemmet.


J.S Bach - Air (spelades på begravningen)


lördagen bar det hemåt till Stockholm igen. Jag, Mamma och Pappa gick på Sandras studentmottagning. Senare åkte jag, Michelle, Morgan, Jenny och Carro hem till Michelle och kollade klart på Sverige-Danmark matchen. Utgången tog oss mot Söder och "the rocks".

Var helt slut psykiskt så jag stannade inte så länge. Igår jobbade jag också på Intersport i Skrapan 11-17. Så mycket pengar blev det och det behövs

/ Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback