Adventures!

Upptagna Sarah summerar några dagar som passerat ännu en gång :) Får se om jag ens kan komma ihåg allt.. mycket är det!

I fredags kom mammas kusin Mats med familj hem till oss. De skulle sova över under helgen. Vi grillade den kvällen och sen blev det också efterätt. Mina sysslingar Ellen och Emma (6 och 7 år gamla) var som vanligt på bushumör. Senare under kvällen hade jag bestämt att åka in till Söder för att träffa Leonard. Flickorna blev lite besvikna, men visste att de skulle få träffa mig dagen därpå. Mamma och tjejerna skjutsade mig till Stuvsta i deras Audi A6, helt underbar bil. En sådan bara måste jag ha i framtiden ;)

När jag går av tåget vid Södra så dyker Cissie upp, hon skulle till Snaps och träffa en kille. Jag och Leonard gick till uteserveringenLjunggrens och drack öl. De stängde dock 22 så då gick vi in istället. Vid 23 tiden promenerade vi ner till Medis och tog tåget till Skanstull, därefter gick vi ner dit han bor och hade lite mys. Tog nattbussen hem vid 4 tiden ungefär. Jag var tvungen att åka hem, jag skulle jobba kl 12 dagen efter.

Hatar att mitt rum är så ljust vid den tiden på natten, så jag hade lite svårt att somna. När det precis känns som att man gjort det så kommer flickorna in och ropar kl 09.40 "Sarah, vakna!! Sover du? Vakna. Kerstin, hon reagerar inte" :D (kunde nästan blivit tokig just då, men samtiigt skrattade jag nästan åt deras söta charm och med dalmåls-dialekt). Var ganska skönt när jag väl kommit upp,. Jag åt en rejäl frukost med både mackor, youghurt , te och juice. Inte likt mig.

Därefter åkte jag till jobbet, jobbade till 16. Sedan hem igen för att göra sig i ordning och åka till Grönalund. Blev en mycket rolig vistelse då jag, Jenny och Mamma åkte det mesta galna. Ja, det blev inte Insane som Mamma tjatade om så länge. Vi fegade ur ganska rejält när vi kom närmare och såg hur det hela skulle gå till. Snurr = spya för min del, så nej tack. Det blev dock vanliga berg och dalbanan, Kvasten och Vilda musen. Åkte även kärlekstunneln med småtjejerna och Lyktan med Ellen. (som ett litet frittfall, som åker upp och ner samtidigt som den snurrar och hoppar ibland). Ellen blev dock ledsen i slutet då det blev för läskigt. Stackarn! Jag köpte också ett galet kort på mig och Jenny i berg och dalbanan, som ni får se när jag scannat in.

Lite bilder från Grönalund.



Vid entrén: Jag, mamma och Ellen. Mat på restaurang där inne + utanför Spökhuset.



Jag, mamma och Jenny upp i Kvasten. (pirr i magen)
OBS!!!!! Bilderna är lite suddiga, för att de är kraftigt in-zoomade.

På söndag morgon blev det samma prossedur, då flickorna väckte mig. Vi åt frukost tillsammans och jag kördes till jobbet. Slutade kl 16, därefter åkte jag till Fruängen och tog tunnelbanan till Skanstull. Där mötte jag upp Leonard för att gå och hyra film - Australia, köpa godis och chips. Vi köpte även med oss Indisk mat till middag som vi avnjöt i kvällssolen på hans balkong. Filmen var skitlång, nästan 3 timmar och helt okej. Handlingen blev lite tråkig på slutet och den var ganska seg. Den var romantisk  ändå och killen som spelar mot Nicole Kidman var inte helt fel :). Hhihi. Sen blev det mys fram till kl 02.00. Därefter var det dags att önska Leonard en trevlig seglingssemester med sina kompisar mot Gotland. Han verkar ha det bra iallafall och det går fint. Fick ett fint mms från honom från en plats där de "slagit läger" :) Såg så mysigt ut!

Jag och tjejerna hade en heldag på Kolmården (Norrköping) igår. (måndag) Det var jag, Michelle, Madde, Carro och Cissie. Vi åkte hemifrån kl 08.45 cirka. Väl framme köpte vi Safaripaketet, inträde till vanliga parken + delfinshowen. Safarituren med bilen var jättekul då vi fick se älgar, zebror, lamor, bisonoxar, gnu, vargar, björnar, lejon, giraffer, bambis m.m. Kan inte ens komma ihåg allt. Älgarna hade vi mest roligt åt. Det är det mest vilda vanliga djuret som man faktiskt redan sett förr. Men hur skön var inte den älgen som låg och lyfte på benet som att han låg och stretchade? :D hahaha!
Riktigt kul hur som helst och man var helt slut när man kom hem 21 på kvällen.

Idag (tisdag) sov jag ganska länge på grund av gårdagen. Michelle fick dock med mig på en rundtur till gamla goda Skäris, för lite fönstershopping. Vi åt hamburgare på Max i Vårby och därefter en tur till Huddinge Centrum där vi köpte lite smink och håraccessoarer. På kvällen hyrde vi "Benjamin Button" och bakade kokosbollar. Inte nog med det åt vi även jordgubbar med grädde och chips. ;) Svull svull. Tur att jag kunde göra av med lite kalorier på min cykeltur hem.

Imorgon blir det kanske en tur till Mariefred och Lager 157. Vi får se vem som ringer mig imorgon 09.00.

Nu är det godnatt för min del. Godnatt L :)

/ S 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback