Vaccation and work.

Heeeej igen! Uppdateringen kom inte när jag lovade, men nu har jag orken och tiden att skriva igen. Helgen i Falun, Dalarna var mysig. Vi kom upp ganska sent på fredagen och Eric hade tappat bort nycklarna till morfars hus. Vi gick in till en av hans grannar som hade en så vi kunde komma in :) Annars hade vi fått sova i bilen, hahahha!

På lördagen
åkte vi till Sågmyra och Lager157 - märkesoutlet. Där träffade vi Pia, Veronica och hennes pojkvän. (som bor granne med oss hemma i Sthlm) Hittade en hel del kläder, som det kommer upp bilder på senare :)

Efter shoppingbesöket blev det en hamburgare i bjursås och därefter besök på olika kyrkogårdar. Vi var till min farfar och farmors grav, den var lika fin som alltid! Vi var även till min mammas farmor, farfar, mormor och morfars grav. De visade mig minneslunden där min mormor kommer att ligga. Det var så fint där. Det kommer vara en liten sten som det står mormors namn på. Sen kan man sätta vilka blommor man vill i en vas bredvid. Det blir nog bra!

På kvällen bjöd morfars grannar över oss på middag och vi var kvar hos dem till 01.00. De hade byggt ett nytt uterum (uteplats) som vi satt i, blev en hel del vin och baileys! MUMS! ;)

På söndagen kom även mina bröder och deras flickvänner upp. Klockan 19.26 var det dock dags för mig att säga hejdå till alla och åka hemåt till Sthlm igen. Jag tog tåget från Falun C, bytte i Borlänge och var hemma i huset kl. 23.06. Var bara att hoppa i sängen och gå och lägga sig.

Här är lite bilder från Falun i helgen



Nu har det varit två långa dagar på jobbet. Har dock aldrig haft så roligt som jag har nu. Grabbarna är underbara!!!!!!!!

Igår
slutade jag 19, sen gick jag och köpte hamburgare åt mig och Joachim. Adam och Jocke slutade 20, så jag väntade på dem och sen gick vi till Söderhof och tog en öl tillsammans. Där satt massa andra bekanta till killarna också. Tack för ölen förresten :) Imorse skulle jag ätit frukost med dem på jobbet innan vi skulle öppna, men var gräsligt trött när jag vaknade så tog lite sovmorgon istället. Imorgon är det jobb 11-20. Jag känner mig helt död när jag kommer hem, nästan glömt bort hur det känns att jobba ofta. Varit så bortskämd med så mycket ledighet på senaste tiden.

Har regelbunden kontakt med Leo också som fortfarande är på Gotland. De kunde inte ta sig hem som planerat på grund av de dåliga vädret på sjön. Idag skrev han att han fått 39 graders feber och kanske skulle vara tvungen att ta färjan hem imorgon. Stackars söta! :( Jag börjar sakna honom lite nu, har ändå gått 1,5 vecka!!

Nu skall jag snart ta och plocka ur diskmaskinen som jag körde i natt. Sedan blir det nog ett bad innan jag går och lägger mig. Som sagt, lite sovmorgon imorgon.

Har även kommit lite efter i pluggandet, har dock klarat 4 olika tester. Alltid något :)

/ Sarah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback