Dalarna

Vaknade upp denna dag och blev postivt överaskad! Jag som trodde att det skulle bli mulet och regn, istället var det världens solsken. Underbart! Hamnade dock lite efter i soltimmarna, men var bara att sätta på sig bikinin och springa ut på altanen. Efter att inte fått se solen på ett tag så har min hud torkat ut och tappat massa död hud. Dessutom har jag ingen ork för att sola längre, då jag redan blivit så pass brun. (dock bleknat lite kanske av tristvädret). Lagom är bäst eftersom huden kommer stekas ganska rejält om vi åker till Turkiet. Så tro mig, jag hinner bli brunare ändå trots allt ;)

Men istället satte jag mig med mammas nya lilldator och pluggade matematik . Läser sommarmatte :) Benen och magen fick sol iallafall, ansiktet fick vila sig lite. Gjorde klart grundprovet och slutprovet idag till moment 1.1 "Olika typer av tal", det gick bara fint! :) Nu är det bara att gå vidare och fortsätta lyckas. Man blir taggad liksom.....

Imorgon åker jag upp till Falun för lite semester innan en hel jobbvecka börjar på Intesport Skrapan. Jag får åka tåget hem på söndag för mamma och pappa stannar nog kvar där uppe.
Jag måste till Sågmyra och gå på "lager 157", en märkesoutlet och fynda lite. Ett paradis för en som jag ;) Sedan kanske man hinner med lite andra utflykter. Vi måste bo i morfars hus eftersom vårat landställe är uthyrt, känns ju bra :/ Morfar är dock i USA fortfarande så det blir perfekt. Vi kanske skulle åka upp till mina sysslingar som var hos oss i helgen, de bor i Dala-floda. Vi får se vad som händer!

Men vi hörs säkert på söndag igen och då mer uppdatering!

Puss och kramar! / Sarah




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback