Life is strange sometimes.

Jag måste vara en liten olycksfågel, för jag blir aldrig frisk. När jag väl blivit det så åker jag alltid på något nytt! Mitt immunförsvar har varit nere på botten sedan november 08 så man har börjat ledsna nu. Mamma och jag kom båda överens om att det var pannhålsinflammation jag hade, efter att jag varit hos en läkare som vägrade ge mig antibiotika. Hon tyckte inte att jag ryckte till nog när hon tryckte mig på pannan, vilket också var sant eftersom jag tagit en alvedon som gjorde att smärtan blev mindre.

Hon gav mig massa annat konstigt. Renexin och näsdroppar med kortison som skulle få mina svullna slemhinnor i näsan att svälla av. Visst funkade dem men usch vad ont jag hade fortfarande. Mamma bestämde sig för att ge mig Kåvepenin (peniciilin) sen till slut och inte förän idag har det börjat kännas bättre. Första dagen jag klarat mig utan smärtstillande. Min magsäck har börjat ge upp nu, så mycket tabletter som jag tagit den senaste veckan.

Veckan började ganska okej ändå. Gick upp jättetidigt igår för att ta mig till skolan (Sophiahemmet Sjuksköterskeskola) som ligger bredvid Kungliga Tekniska Högskolan. Min buss var dock försenad så min plan sprack att komma in lite tidigare och prata med studievägledaren. Jag stannade bara i 5 minuter när jag väl kom dit för hon hade bråttom till upprop i de andra klasserna. Fick bara en lapp att skriva på om uppehåll, så snart är det dags och jag har redan Farmakologitenta 2 feb. Jag fick iallafall andra bra saker gjorda, jag gick och köpte ett nytt terminskort till buss och tåg. Svindyrt som vanligt! Men nu kan jag ta mig vart jag vill igen, underbart!

Var hem en sväng och vilade, sen bar det av till staden igen fast den här gången med Michelle. Hon hade fått en gratisklippning i julklapp och när vi kom in till frisörsalongen fick vi se att det var "Robinssonstjärnan" Zëbyede Simsek som skulle klippa henne. Hur ballt var inte det, skönaste människan på detta jordklot. Som sagt en lång dag som slutade med 3 timmar på jobbet, intersport och senare Idrottsgalan.
 
Idag sov jag tyvärr bort lite av dagen, men fick ändå följa med på lite äventyr till Ikea. Michelle fick en ny fin lampa i köksfönstret. Passade in där väldigt bra tycker jag.

Nu sitter jag här och skall väl snart gå och lägga mig. I tid för en gångs skull. Imorgon skall jag plocka fram Farmakologböckerna och vara lite flitig, får se hur bra det går. Senare på kvällen skall jag träffa Fredrik för att se en film :)

Så en uppdatering får ni senare, gonatt!



Love S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback