Vårdcentral + middagsmys

Sarah Maria Stefansdotter






Jag hatar att inte veta vad det är som händer med mig. Jag vill förstå allt, varför mår man som man mår? Varför blir jag aldrig frisk, att min kropp är mottaglig för allt och inte svarar på antibiotikakurer. Allt är ett mysterium..

Som jag tidigare skrev så har min värk över ena ögat kommit tillbaka igen. Pannhålsinflammation igen? Nej tack! :( Jag ringde till vårdcentralen och fick komma dit kl 19. Känner att jag inte orkar med detta mer.

Träffade en jättetrevlig läkare som tittade mig i halsen, tröck lite på mina bihålor och pannhåla. Det gjorde såklart ont även fast jag tagit smärtstillande. Man är trycköm. Enligt honom hade Mamma gett mig rätt mängd dos kåvepenin, som är första hands preparat. Jag har varit bra sedan i lördags då jag slutade äta det, men eftersom jag fått tillbaka det nu igen så tyckte han att man kunde testa en annan typ av antibiotika. Se om det blir bättre? För säkerhetens skull tyckte han att man skulle ta en sänka på mig (blodprov), så sjuksköterskan stack mig i fingret. (sånt som jag fått göra på de äldre på demensboendet!) Ett litet stick tror man inte skall kännas, men det gjorde det verkligen. :/ aj aj! Han tyckte också att man skulle röntga min pannhåla för att utesluta att det inte skulle vara något annat jag har. Så hoppas det inte är något allvarligt. Jag skall till läkarhuset i Skärholmen på måndag på "Drop in" och göra det efter jag skrivit den dumma tentan.

För övrigt så har jag haft en jättemysig lugn kväll med godis framför tv:n och Lets Dance. Eric och Cissi kom!  Eftersom vi var på vårdcentralen så åt vi lite senare middag och missade när 5 par hade dansat.

Daniel skrev ett sms, att han skulle till söder och festa. Hade så gärna velat vara med! Som han säger så var det länge sedan vi sågs nu, så får bli ändring på det till nästa vecka. Har för mycket saker att tänka på!
En vecka kvar tills man fyller år och jag toklängtar.....


Mitt stackars långfinger som de stack i. :(


Dags att sova så jag kan orka plugga något imorgon och kanske senare gå ut på kvällen med något hockeylag ;)

Puss på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback