Long day

Gud vilken lång dag det varit och jag är fortfarande uppe, som alltid en nattuggla! Imorse gick jag upp kl 07.00, tyckte det var skönt att snooza lite längre. Är faktiskt lite  imponerad att jag var ute i god tid till bussen och att jag hann sminka mig också. (underbart!) När jag skulle ta tunnelbanan mot Mörby C så träffade jag på massa bekanta ansikten, några från förra klassen. Vi hade en del att tala om, vi har ju inte setts på ett tag. Imorgon/idag skall vi bowla lite tillsammans och snacka om allt som förr. Kommer nog bli roligt.

Jag var på första farmakologiföreläsningen för K34. Mycket utav det som togs upp kommer jag ihåg. Jag har redan anteckningar från förra terminen , så det var skönt att för en gångs skull bara sitta och lyssna. Hade tidigare under morgonen haft kontakt med Erica att vi kunde luncha tillsammans, så jag fick träffa en del utav min älskade C-grupp! 

Träffade också studievägledaren och det gick väl ganska bra. Hon är så trevlig tycker jag. Blev dock lite orolig när hon sa att jag inte hade någon platsgaranti till skolan, för att jag tar uppehåll. Vad skall jag då göra? Fast de vill såklart ha tillbaks mig, så vi får hoppas att det löser sig. Min snälla skola har tagit emot massor med elever som sökt till Karolinska Institutet nu i vår, som för tillfället inte har kvar sitt Sjuksköterskeprogram. Då skall de rädda dom, så att jag som är deras egna elev inte kan komma tillbaka om jag så vill. Vi tar en dag i taget och jag skall bara fokusera på att klara de dumma tentorna som förföljt mig som ett svart åskmoln.  Skall bli en ny människa :) Jag fick VG på hemtentan, är så GLAD! Det känns som att jag är påväg åt rätt håll nu igen, iallafall för ett tag. Det är kul att lyckas.

Jag är som ny nu efter klippningen. Tog av lite från mitt långa hår på sidorna för att göra en tjockare och bredare lugg, blev fint. Tycker om färgen också, gjorde bara lite guldblonda slingor. Jag gillar att vara brunett!



Min fina telefon.                                              

Nu skall jag sova, för ska köra samma tidiga schema imorgon. Sover alldeles för lite för att orka med. Har massa ärenden att göra också, hoppas att min mobiltelefon SonyEricsson W595i (Vit) som  jag beställt kommit in. Jag längtar efter den, I want it now!

Love S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback