Vit jul <3

Hej!
Har haft fullt upp sedan jag sist skrev här. Nu äntligen tror jag att jag kan andas ut för ett tag.

Det var en sjukt trevlig avslutningskväll med klassen hos Micke i Näckrosen. Ett gäng begav sig mot stan vid 23.30 och det slutade med att vi gick till Kvarnen på söder. Jättrevligt! :) Fysiktentan vet jag inte hur det gick med, vet bara att den var sjukt svår och att jag gjorde så gott jag kunde ;) Fick även veta att jag klarade den andra Matte C tentan, så nu är den kursen avslutad också. Jajamensan!! :D






I fredags var vi hem till Leonards farmor och farfar på middag, med andra släktingar till deras jättestora lägenhet i Vasastan. De firade "hanuka", någon speciell tradition. Det bjöds på god mat, efterätt och trevligt sällskap.

På lördagen jobbade jag på Intersport Sergel 8-13, sedan mötte jag upp mamma och pappa i Skärholmen. Leonard var och fixade med lägenheten och körde över saker från hans mamma och pappa. Hittade en del julklappar, men inte alla. På lördagskvällen åkte vi till Leonards lägenhet, gjorde varma mackor i ugn och tittade på Hitta Nemo. Jättemysigt att få vara ifred ;)

Igår fick jag åka ännu en gång på jakt efter resten av julklapparna. Åkte först till Farsta och sedan vidare till Skärholmen igen, nu var det bara Eric och Cissis julklapp kvar. På kvällen gjorde jag och mamma julgodis och senare skjutsade pappa hem mig till Leonard. Mamma klädde julgranen.

Vi började kolla på en film som heter "En natt på museet 2", men hann inte se klar den så får bli en annan kväll. Imorse gick Leonard till jobbet tidigt, men jag sov kvar och fick en egen nyckel. Pappa hämtade mig vid 10.45, sen åkte vi till Skärholmen och Media Markt. Jag köpte den sista julklappen och lite annat. Blev en Maxhamburgare till lunch i Vårby. Ikväll skall jag äntligen klippa mig, det blir nog lite ljusa slingor igen.. tycker nästan att jag ser råttfärgad ut nu :( Fin lagom till julafton.

Ikväll skall jag nog slå in julklapparna och göra det sista julgodiset med pappa. Blir marsipangubbar :) Imorgon är jag och Leonard bjudna hem till hans föräldrar på middag, blir trevligt och på onsdag jobbar jag på Intersport Sergel. Sedan är det julafton och då blir det julfrukost med hela "tjocka" familjen. Eric, Cissi, Freja, Leo, Niklas och Linda skall vara här! Sen beger vi oss mot Täby för själva julfirandet, men denna jul utan Eric. Lite ovant men kul för honom att fira med sin lilla familj. Så är det när man själv har barn! :) 

Nu skall jag mysa lite tills jag ska åka vidare till mammas jobb i Liljeholmen.

Kram på er! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback