Jul och ledigt..

God kväll!

Mycket händer när man släpper det "verkliga livet" =skola och entrar lyxlivet, ja det vill säga mitt underbara jullov! :D Hittils har det varit mycket trevligt, har hunnit med att jobba och också ta det lugnt!

Julafton blev riktigt lyckad. Dagen började med att hela familjen åt frukost tillsammans här hemma. Eric, Cecilia, Niklas, Linda, Leonard och Morfar var här och vi hade "lilla julafton" innan Eric och Cecilia skulle åka till hennes föräldrar på Soludden. Fick filmen Snövit, ett par "seger strumpor" som är bra att ha när man åker längdskidor. Jag fick även ett par myssockor, en ring, ett halsband och öronljus. Ja, hur konstigt låter det inte men det var en skojsak från Linda och Niklas. Hmm, kanske ska berätta vad de skall vara bra till..... lugn och välbefinnande ;) Leonard fick också julklappar av Eric, Cecilia, Niklas och Linda. Av E och C fick han ett drinkbar-set och av N och L ett par björn borg kalsonger. Riktigt gulligt av dem och han verkade väldigt nöjd.

Därefter åkte vi mot Täby där själva firandes hölls. Vi tittade såklart på Kalle Anka och det bjöds på god julmat. Varje gång blir man galet mätt. Sedan var det dags för det som alla småbarn längtar mest till, julklappsöppningen och mitt kusinbarn kunde inte hålla sig. Han flög som en tätting i rummet fram och tillbaka.

Nu öppnade jag resten av julklapparna. Av Morfar, Mamma och Pappa fick jag pengar men av Mamma fick jag även ett par örhängen, filmen Svärdet i Stenen och en rosaglittrig rund kula att trä på mitt silverhalsband! Niklas och Linda gav mig en dunkudde och filmen Mary Poppins. Av Leonard fick jag ett jättefint silverarmband, bästa av allt !!! Verkligen min stil <3 <3 såååå fint! Min morbror Anderz gav mig presentkort på SF biografen : ) Tack till alla gulliga!

På juldagen var vi ute och letade efter en TV åt Leonard och han fann äntligen den han ville ha! Jag fyndade även en hel del filmer såsom Madagaskar 1 & 2, The break up och Grabben i graven bredvid. På kvällen beställde jag även 3 disneyfilmer Bernard och Bianca 1 & 2 och Pocahontas. Jag samlar nämligen alla klassiker! 

Har även fyndat jeans, köpte 2 par G star här om dagen! Ett par var nästan en kopia av mina gamla som gick sönder i rumpan och på båda knäna. Hoppas innerligt att dessa skall hålla, men dessa är mer utsvängda. Kul med lite omväxling. 

Ikväll har jag även träffat mina kära släktingar från Eskilstuna. De var och hälsade på hemma hos Eric och ville naturligtvis träffa Freja som de inte sett sedan hon föddes. Världens sötaste flicka är hon ju. Fasters favorit verkligen :) 

Här kommer lite bilder från allt!!



Söta Elin med Freja!

Jag älskar familjen och min släkt <3


GOTT NYTT ÅR och god forsättning!

KRAM
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback