Livslust!

Så har vi gått in i augusti månad! Värst vad jag hamnat efter igen, ber om ursäkt för det! :$ Som vanligt finns det alldeles för mycket saker som har hänt och man kommer knappt ihåg allt. Hur skall det då gå att få ner det i text kan man fråga sig :P Jag får göra så gott jag kan!

Bilder på kläderna som jag köpte på Lager 157 har jag inte orkat fota, så det kommer nog inte upp något på dem. De får ni istället se "live" på mig ;) Iallafall ni som oftast brukar umgås med mig. Jag har dock äntligen hittat ett halsband till alla mina "pearls for girls" berlocker och sen köpte jag även en till ny berlock. Glömde berätta för ett att de går att finna på "Sisters" butiken.

Jag, mamma och pappa gjorde en mysig utflykt till Hammarby sjöstad och finnboda hamnen där massa stora lyxkryssare åkte förbi. Jag är redan såld på Hammarby sjöstad, sedan jag och Leonard gick en promenad där tidigare i våras. Så himla fint där nere vid Lumabryggan. Pappa är jättesugen på att flytta till stan och mamma vill nog det med. Leonard har ju köpt en lägenhet vid Telefonplan, så där lär man ju också hålla till en del. Han skall börja leta soffa snart och självklart kommer jag inte kunna låta bli att tycka till. För min egen del så har jag 600 ködagar nu i studentbostäder, så snart kanske man kan få tag på en etta eller något.

Min pappa har hunnit fylla år och honom firade vi här hemma tillsammans med familjen, morbror. moster och brödernas flickvänner. Han fick ett inspelningsprogram på cd, så han kan spela över alla barndomsfilmer till DVD :) Lite ballt!






Vi var även upp till Dalarna och Falun förra veckan. Det var min älskade mormors urnsättning. Vi passade även på att åka upp till landet och bada i det 22-gradiga vattnet. Så himla mysigt!

På fredag blir det kräftskiva med mamma, pappa, michelle och hennes föräldrar. Senare på kvällen har vi lite planer på att våldsgästa michelles killes kompis hus, där han har en utomhus-bubbelpool på tomten. Nu kanske han skall åka till Estland så då blir det inte av. :(

På lördag fyller min morbror 50 år, så då bär det av till Eskilstuna och stort kalas. Niklas skall springa midnattsloppet i stan samma kväll/natt och vi planerar att åka hem lagom till att se honom.

Jag är också skitnervös inför måndag, då jag skall börja tekniskt basår på KTH i Kista. Jag kommer att lära känna massa nya människor, vilket skall bli jättekul. Samtidigt så börjar allt på allvar igen, nya ämnen och nya äventyr :D Nu är det fullt ös från start, skall plugga arslet av mig kan jag lova! Det gäller inte att ge upp i första laget. Tur att jag har Leo som kanske kan hjälpa mig ibland. Känner många som är duktiga och som kan hjälpa att förklara. Det blir nog skitbra.

Leo, nu skall jag aldrig mer glömma bort att skriva här. Ja, vad skall du göra på jobbet utan min älskade blogg ;) Håller med om att den är helt sjukt bra. Hihi! Kanske skall börja skriva små inlägg till dig personligen ;) <3 <3

I övrigt så sitter jag och pluggar ifatt all sommarmatte som jag kommit efter med. Imorgon skall jag nog åka in till stan och köpa mig den gamla Matte A+B boken som jag hade i gymnasiet. Det är en skitbra bok som säkert kan hjälpa mig att komma in på rätt spår igen. Jag är så sjukt ringrostig att jag nästan blir tokig. Det känns irriterande, sånt som var en baggis förut är nu istället ett stort mysterium. Det kommer även bli  Matte C boken och en formelbok.

Igår var jag också till en butik och köpte garn till "blåbärsmössan" som jag skall sticka till Eric och Cissi´s bebis :) Den kommer att bli benvit med gråa detaljer. Nu är det nämligen inte långt kvar tills den ploppar ut. I slutet av september är jag Faster :) hihi. Skall bli så himla kul. Höst som jag annars verkligen hatar kommer komma med solsken till mig! Ikväll skall jag, mamma och pappa hem till Cissi´s föräldrar. De har ett hus vid sjön i Vidja och då kommer det finnas ännu mer möjlighet att sticka på mössan. Så får Cissi också se hur fin den blir :) Mamma får hjälpa mig med att sticka in de gråa detaljerna, för så lätt är det inte.

Nej, nu skall jag fortsätta där jag slutade, har kommit ganska långt. Skall bli bättre på att uppdatera i fortsättningen. Blir nästan jobbigare för er att läsa sånt här än att jag börjar skriva lite varje dag.

So long babes! / Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback