Kungliga Tekniska Högskolan

Idag gjordes klivet in i den nya framtiden, siktet är nu inställt på Kungliga tekniska högskolan!

Jag hade inskrivning på Tekniskt Basår i Kista :) Tog tåget till Helenelund så jag var framme vid KTH runt 14.00, väl framme var det hur mycket folk som helst. Massor skulle skriva in sig i Stockholms universitet också och jag hittade först inte vart jag skulle. Efter att jag frågat en hel del folk och letat runt så fann jag mig tillrätta. Påväg in i aulan började jag prata med en jättetrevlig tjej som visade sig vara från Gävle. Det satte sig även en annan tjej på min andra sida som var så framåt och presenterade sig direkt, hon var från Ekerö. Så nu har jag lärt känna 3 trevliga :)

Imorgon skall vi välja vilken klass vi skall gå i och hoppas på riktigt sköna människor i min. Vill helst också lära känna många, dels för att det är viktigt med många kontakter men också att man kan behöva lite olika synvinklar och kunskaper från olika människor. En hel del killar skulle också vara trevligt! :) :P Så nu kan man släppa det jobbigaste av allt, hitta rätt och lära känna folk!

För att skriva om något som är helt utanför detta samtalsämne så skulle jag vilja säga att jag hade en väldigt trevlig helg. Vi var i Eskilstuna i lördags och firade min mammas lillebror som fyllde 50 år. Blev mycket mat, dricka, samtal och skratt och vid 20.00 begav vi oss hemåt. Mammas äldsta bror och fru åkte med oss också. Vi svängde förbi hem en snabbis, bytte om och gick på toaletten. Sedan åkte vi till Liljeholmen, ställde bilen vid mammas jobb och tog tunnelbanan mot Zinkens damm. Det var midnattsloppet där inne och min bror Niklas skulle springa med en kille från Intersport. Jag, mamma och pappa mötte upp Leonard också. Regnet stod som spön i backen, mysigt men på samma gång kyligt. Väl hemma blev det mackor och varmt te, men bäst av allt var att min sötis kramade mig varm när vi skulle sova <3 Mysigt att vakna upp bredvid honom också! :) Leonards storasyster Sofia fyllde 25 år igår och jag var bjuden på hennes "kalas" Jättetrevligt att träffa alla hans släktingar och hela hans familj är så otroligt gullig.

Nu sitter jag och dricker en Coca Cola och försöker smälta alla intryck från idag. Imorgon är en ny dag med fotografering och första Matematik C lektionen. Spännande! Det här blir nog bra....


Bild från vänster; Jag i Vidja, Min snygging, Jag och Mamma på Midsnattsloppet.

/ S

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att du redan träffat trevliga flickor! Kämpa på nu så kommer allt att gå bra.Tänk positivt!

Tänk på att du inte vill bli sjuksköterska, att du inte gillar att ge folk sprutor och att detta är så långt från sjukvård som man kan komma. Då blir det lätt och att räkna matte har du alltid gillat ända sedan gymnasiet.

Håller tummarna nu Sarah.Puss mor

2009-08-18 @ 21:59:49
URL: http://mammabloggsomintefinns

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback