Krogrunda?

Heeeej på er!
Det har varit en hyfsat bra start på denna vecka! Har varit duktig, suttit kvar i skolan och räknat massor ;) Mina klasskompisar var dock tråkiga och ville bara åka hem. När man går hem och räknar Matte får man nog mer gjort än när man skall läsa något. Fast jag tycker att det är skönt att stanna kvar där när jag ändå kommit dit i 2 timmar för en lektion. Man hinner göra mer och man slipper hamna efter. Igår lärde jag mig Trigonometri för första gången, riktigt intressant! :P Hah! Det handlar om Cos, Sin, Tan.... vissa av er vet säkert vad jag snackar om va!? ;P

Helgen då, vad har jag gjort? I fredags var jag med mamma och pappa hem till min äldsta bror. Pappa skulle hjälpa honom att lägga nytt golv i deras andra sovrum, som nu blir bebisens sovrum! :D Jag, mamma och Cissi tittade på tv och drack te. Jag hann också sticka en hel del på mössan. Sedan jobbade jag också i helgen! På lördagen var mamma och pappa bjudna hem till min moster som fyllde 58 år. Min sötnos kom och gjorde mig sällskap i "mys-soffan". Vi lagade mat tillsammans, såg två filmer och åt massor med godis.

Igår mötte jag upp Leonard på Söder. Hans kompis Petter skulle tillsammans med sina kompisar gå till varje pub/uteställe och dricka öl på götgatsbacken och götgatan. Blev dock bara 1 öl för mig, men för Leo blev det flera ;) Jag åkte tillsammans med han som var glad i hatten hem till mig därefter. Började kl 13 idag, så det var skönt att sova ut ordentligt. Idag stickade jag klart mössan till bebisen, den blev så fin! :D Första gången jag stickar något så bli imponnerade!


Jag har valt en neutral färg som passar både en flicka och en pojke. För vi vet ju inte vilken "sort" det är än! Spännande! Den är beräknad i slutet på september, 26 tror jag rättare sagt... så nu tycker jag "han/hon" kan ploppa ut!!!!!
 

Här är en bild på mig och Michelle från kräftskivan! (helt utanför detta ämne)

Idag efter skolan, jag gick till kl 16... så skulle jag åka till Telefonplan och möta Leo. Vi skulle kolla på hans lägenhet som han köpt. Det var dock världens krångel att ta sig dit från Kista när den linjen är avstängd från rådhuset till T-centralen. Jag var tvungen att först åka till Fridhemsplan med blåa linjen, därefter byta till gröna linjen mot Farsta strand och till sist i Slussen byta till röda linjen mot Fruängen. Vilket äventyr! Snacka om att det var turistig rundtur i Stockholms tunnelbana :P haha! Jag kom fram iallafall. Blev så förvånad när jag gick ut från Telefonplans tunnelbana att Leo´s hus låg nästan precis utanför. Riktigt skönt sen om jag hamnar på KTH Valhallavägen.. kommer säkert vara hos honom en del :)

Nej, nu skall jag dricka lite te och mysa! Leonard är hemma, tränar och bastar. Jag vill också ;(

/ Sarisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback