Surströmmings-premiär!

Hej!
Igår var det surströmmingspremiär Tennstopet! Min mamma och hennes jobbarkompisar har som tradition att gå dit och äta det varje år, 3:e veckan i augusti. Jag var med för första gången förra året och jag gillade det verkligen! Många tycker att det luktar illa, som "prutt"... men känner man efter riktigt noga så luktar det inte så. Det kanske låter knäppt, men en fantast som jag blivit så tycker jag att det luktar gott. Det saftar sig i munnen och på tungan ;)

Alla tror att surströmming smakar som det luktar, men det kan jag säga att det INTE gör. Smaken är ganska salt och som perfekt kombination till det äter man hårt bröd, sötpotatis, gräddfil, rödlök och gräslök. Värt att testa! Tycker ni om sill så kommer ni garanterat tycka om detta :) I övrigt så åkte vi förbi Leonard på Söder på hemvägen och tog med oss honom hem. Stackaren fick stå ut med surströmmings andedräkten ;)

Imorse började jag kl 8 igen, så var uppe med tuppen. Känns som man kommer klara det riktigt bra. Dessutom får jag mig en rejäl promenad från Helenelund till Kista. Tar kanske 10-15 min! Leonard stannade kvar hemma och när jag kom hem kl 11 låg han fortfarande i sängen och myste. Eftersom jag var sjukt trött när jag kom hem så passade jag på att krypa ner igen en stund hos honom :)  Vi lagade lunch tillsammans och sen var han tvungen att åka hem och plugga lite. Jag skall nog också plugga lite och sen ska jag försöka sticka klart mössan till Eric och Cissis bebis :) Den är så fin, ni skulle bara se...

Så vi hörs senare! :)


Surströmming :)

/ Sarah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback