Alla helgona helg.

Så var helgen slut igen, lika fort som den kom! :(

I fredags fick jag fullt ansvar över en patient, allt fick jag göra! Sedan var vi ner till "verandan" och spelade bingo med alla andra pensionärer. Vi vann tyvärr ingenting! Kastade ihop 2 kladdkakor på 30 min, för att min avdelning hade helt glömt bort att det var vi som stod för personalfikat! Fick även denna gång höra hur god den var! :) det var kul.

Trevlig middag med lite folk i fredags och massa dans senare på kvällen! ;) invigde den nya festblåsan och avnjöt gott rött vin.

På lördagen mådde man som man förtjänade, men det var det värt.
Lördagskvällen blev mys med köpt thaimat hemma hos michelle och senare 2 skräckfilmer! Den ena satte djupa spår i mig verkligen, sjukt slut. Blev nästan lite förbannad!
Vi köpte godis och drack te, låg där nerkrypta under mitt täcke jag hade med mig. Vi gick och la oss skit sent och somnade runt 4.00.
Mamma och pappa kom och hämtade mig kl 9 och sedan åkte vi upp till Falun för att hälsa på Mormor och Morfar och sätta fin krans på farmors grav och tända ett ljus för alla helgona helgen.  Vi åt god middag med räkcoktail som förrätt och fläskfilé, potatis med champinion och kantarellsås. Smaskens!
Det bar hemåt klockan 18.00 igen och utslagen somnade man i någon timme. I veckan skall jag inte vara på praktiken, det är seminariedags och lite temadagar på skolan. Blir skönt med ett litet break efter alla intryck.
Snart sovdags, man blir trött av att hålla igång.

/ Sarah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback